FAQ

Frakt & Leverans

Vad finns det för olika fraktalternativ?

För tillfället skickar vi alla våra försändelser med DB Schenker, en pålitlig och säker leveranspartner som garanterar trygg och smidig frakt.

Vad kostar frakten?

Fraktkostaden till ombud är gratis hos oss när du handlar för över 495kr.*
Handlar du för mindre än detta kommer frakten beräknas i kassan.

* = undantag förkommer, se våran fraktpolicy.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är vanligtvis 2-6 arbetsdagar. Det är uppdelat i 2 steg.
Orderhantering: 1-4 dagar
Frakttid: 1-2 dagar

Min vara var skadad när den kom fram, vad ska jag göra?

Om du upptäcker en skada på ditt paket vid upphämtning hos ombudet, meddela dem direkt – ärendet måste registreras samma dag för att kunna behandlas.

Innan du öppnar paketet, se till att ta bilder på både utsidan och emballaget. Fotografera även produkterna efter uppackning.

För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt, skicka ett mejl till oss på info@naturelife.se så snart som möjligt och bifoga bilderna. Vi behöver få in informationen inom 3 dagar för att kunna rapportera ärendet till transportören.

Kan jag spåra min order?

När vi har skickat ditt paket kommer vi meddela dig på mailen med spårningsnummer. Detta kan du använda för att spåra ditt paket på Schenkers hemsida.

Levererar ni utanför Sverige?

Nej, tyvärr levererar vi endas inom Sverige just nu.